Shop Mobile More Submit  Join Login
Devious Trio by Kikala Devious Trio by Kikala
Whee! This will be our last time to wear these costume. Unfortunately we are simply too miserable in them. XD It'd probably be different had we worn them in the winter, but they just get so insanely hot, and the make-up is a hastle.

BUT I still had a lot of fun in them. Especially since we had a slightly larger group

~pockyfairy as Barrel, ~xHee-Heex as Shock, and myself as Lock.

Photo from Mike.
Add a Comment:
 
:iconprincessmarilla0913:
PrincessMarilla0913 Featured By Owner Nov 2, 2012
This is the BEST Lock Shock and Barrel cosplay ever! :D Love it!
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Dec 16, 2012  Student Artisan Crafter
Aw thank yoooou! ;3;
Reply
:iconbadboych:
Badboych Featured By Owner Aug 20, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Loved Nightmare before Christmas. Your cosplay is just fantastic.
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 7, 2012  Student Artisan Crafter
Thanks very much!
Reply
:iconflowercorpse:
flowercorpse Featured By Owner Aug 27, 2011
d'awh, you guys look adorable! c:
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Aug 28, 2011  Student Artisan Crafter
haha well thank you!
Reply
:iconflowercorpse:
flowercorpse Featured By Owner Aug 29, 2011
you're welcome! c:
Reply
:icondizzypanda:
DizzyPanda Featured By Owner Nov 4, 2010
you're costume is amazing! i wonder, what brands of make-up did you use? i've been trying regular light colored foundations and it cakes up really quickly. I'm not a fan of grease paints, but is that the best thing to use in that situation?
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Nov 4, 2010  Student Artisan Crafter
Thank you! I'm not much of a make up artist so I'm not sure wha the "best" kind of make up for this kind of thing would be but we just used a ben nye cream for the base
Reply
:icondizzypanda:
DizzyPanda Featured By Owner Nov 5, 2010
You're welcome! Ahhh i see lol, well thank you for the info. =]
Reply
:iconbaysbear124:
baysbear124 Featured By Owner Jul 27, 2010  Student General Artist
where did u get the costumes?
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Jul 27, 2010  Student Artisan Crafter
we each made our own costumes. :3
Reply
:iconbaysbear124:
baysbear124 Featured By Owner Jul 27, 2010  Student General Artist
theys is rlly good!!! i thought u bought them ^^ guess i'll have to keep hunting for the costumes
Reply
:iconmyrthe12:
Myrthe12 Featured By Owner May 30, 2010
how did you get your hair up like that XD?
i want your costume GIVE IT TO MEEEEEEEEEH!!!!
XD haha no.. when did you bought it?? 8D
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner May 30, 2010  Student Artisan Crafter
Haha it's actually just a wig I did. And I made the costume, actually I'm trying to sell it at the moment because I don't wear it anymore. xD;
Reply
:iconmyrthe12:
Myrthe12 Featured By Owner May 31, 2010
lol XD i wanna have it XD
Reply
:icondivil:
Divil Featured By Owner Feb 5, 2010
:relaxed: Ah how I love that film. I can guess that with heat the make up would be a real pain to maintain.
I can imagine being in that costume could be so fun haha :P

:meditation:
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Feb 9, 2010  Student Artisan Crafter
Yeah, it didn't really smudge or whip off, it just like traps heat so it causes you to get hot really fast. ._.
Reply
:icondivil:
Divil Featured By Owner Feb 10, 2010
ah ok i thought it might of run or something. but then again if its anything like that old clown make up you could get for Halloween then I get ya. Feels like the skin can't breath :O
Reply
:iconselphiefairy:
selphiefairy Featured By Owner Dec 13, 2009
These costumes are absolutely wonderful! You did such a great job. :)
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Dec 14, 2009  Student Artisan Crafter
Hehe, thank you! I agree I think everyone did a wonderful job on their costumes as well. :D Definitely comfy costumes (With the exception of the make-up making them awfuly uncomfortable. XD; )
Reply
:iconknorke-chan:
Knorke-chan Featured By Owner Oct 10, 2009  Hobbyist
AWESOME COSPLAY!!!! :heart:
Reply
:iconwindofthestars:
WindoftheStars Featured By Owner Sep 17, 2009  Professional Artisan Crafter
Pffffff... you totally just won over my inner childhood. You even have the bug in the cage. Dude, major win on everyone's part!
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 17, 2009  Student Artisan Crafter
Lol! Haha, thanks so much. I wish I had glued down the bug like I did last time, so he didn't slide around... but I was just too lazy. >.> haha. But he's definitely one of my favorite props. Too bad we left him in the room. D:
But thank you very much though! :D
Reply
:iconwindofthestars:
WindoftheStars Featured By Owner Sep 17, 2009  Professional Artisan Crafter
Your more then welcome!
Reply
:iconnekuyo:
Nekuyo Featured By Owner Sep 13, 2009
Did you skip around singing Kidnap Mister Sandy Claws??? xD
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 16, 2009  Student Artisan Crafter
Haha, we did sing the song for a little bit, wish we got a video though. D:
Reply
:iconbludrgn426:
BluDrgn426 Featured By Owner Sep 11, 2009  Professional Digital Artist
Best characters ever! Too bad you won't be wearing them anymore :(
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 11, 2009  Student Artisan Crafter
Yeah, well I think most of the group is retiring their costumes. It almost gets too tedious to wear at cons unless you plan on sitting in the same place all day not moving. XD;
Thanks though
Reply
:iconkuchikixrukia:
KuchikixRukia Featured By Owner Sep 10, 2009  Student Artisan Crafter
TOO PERFECT
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 11, 2009  Student Artisan Crafter
Thank ya!
Reply
:iconkuchikixrukia:
KuchikixRukia Featured By Owner Sep 11, 2009  Student Artisan Crafter
np x]
Reply
:iconvikingdreamer:
VikingDreamer Featured By Owner Sep 10, 2009   Writer
these are so great. i love all those pics!
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 11, 2009  Student Artisan Crafter
Lol thank you so much!
Reply
:iconvikingdreamer:
VikingDreamer Featured By Owner Oct 1, 2009   Writer
your totally welcome!
Reply
:iconmlarad:
Mlarad Featured By Owner Sep 10, 2009  Hobbyist General Artist
you guys look awesome!
But don't get out early Halloween is next month hehehe!
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 10, 2009  Student Artisan Crafter
Lol, thanks.
Well dressin up now, since we won't be able to Halloween. haha. XD;
Reply
:iconex-shadow:
Ex-Shadow Featured By Owner Sep 10, 2009  Professional General Artist
You three are the perfect Lock, Shock, and Barrel. It's a shame they shall be retired, but I'm glad you all brought them to Afest. Good times and great memories :D
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 10, 2009  Student Artisan Crafter
Yeah. XD We had a fun run... but I think it's time to let someone else take those roles. If the group does continue. hehehe. :3
Reply
:iconex-shadow:
Ex-Shadow Featured By Owner Sep 11, 2009  Professional General Artist
haha, well I don't know if the group will continue in cons, but I have a bit of a dream of making the rest of the NBC characters and making an introductory video to the movie (basically a live action version of "This is Halloween") but I have no clue if or when it'll ever happen...
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 13, 2009  Student Artisan Crafter
Yeah, that's what I thought.
And that would be pretty awesome. o.o
Reply
:iconsuzuka-no-yugure:
Suzuka-no-yugure Featured By Owner Sep 10, 2009
LOCK STOCK AND BARREL!!!!!!!
Reply
:iconredzer0:
RedZer0 Featured By Owner Sep 10, 2009
very cute
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 10, 2009  Student Artisan Crafter
Thanks very much!
Reply
:iconxhee-heex:
xHee-Heex Featured By Owner Sep 10, 2009
I love this one, you guys are freakin' cute for lil monster kids! X3
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 10, 2009  Student Artisan Crafter
As do you! We should have gotten a video of us singin our song. D: D'OH!
Reply
:iconxhee-heex:
xHee-Heex Featured By Owner Sep 10, 2009
Hope wants us to do it for CooperGlennCon. XD
Reply
:iconkikala:
Kikala Featured By Owner Sep 11, 2009  Student Artisan Crafter
Lol, totally. :D
Reply
:iconnemesis12:
Nemesis12 Featured By Owner Sep 10, 2009
Cute.
Reply
:iconpockyfairy:
pockyfairy Featured By Owner Sep 10, 2009  Professional General Artist
Muahaaaa. Yeah. People are just gonna have to deal with us putting up the same pictures....we're too much alike :D
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 685 × 1024




Details

Submitted on
September 10, 2009
Image Size
422 KB
Resolution
685×1024
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,506
Favourites
108 (who?)
Comments
51
Downloads
47
×